ALLMÄNA VILLKOR

Beställningar:
När du lägger en beställning i vår webbutik, samtycker du till de villkor som anges nedan och då får du en orderbekräftelse med totalsumman som skall betalas. För att genomföra ett köp måste du vara 18 år eller ha ett undertecknat ett godkännande från din vårdnadshavare. För eventuella frågor och funderingar kring din beställning, vänligen kontakta oss via info@mycosa.se eller ring oss på + 46 (0) 8-88 08 09. Vill du ha leverans av varorna utanför Sverige behöver du få en offert på frakten innan det totala priset fastställs och köpet kan slutföras. När detta blir aktuellt, vänligen använd kontaktformuläret eller alternativt kontakta oss via e-post eller telefon.

Frakt:
Vi skickar mindre paket med PostNord eller UPS, inrikes och internationellt. Vi skickar varorna inom tre arbetsdagar efter beställningen. I det fall betalningen görs via faktura, skickar vi varorna efter att vi har mottagit full betalning. Normal leveranstid för inhemska beställningar är 2-5 arbetsdagar. Normal leveranstid för internationella beställningar varierar beroende på destination och storlek på paketet, men i normalfallet bör man räkna med upp till två veckor. Observera att under helgdagar kan leveranstiden vara längre. Vi levererar spårningsnummer för sändningen för varje beställning liksom annan tillgänglig information. Vi svarar mer än gärna på alla frågor om leveransstatus och vill att du känner dig så lugn och bekväm som möjligt under den tid varorna är på väg till dig.

Vi tar fullt ansvar för att föremålen är i deras beskrivna skick när de når dig. Detta ansvar har vi tills dess varorna antingen erhållits av dig eller av fraktbolaget, som vi har anlitat. Skulle varorna ha skadats under transporten uppmanar vi dig att påpeka detta direkt till fraktbolaget och även meddela oss omedelbart.

Om leveranstiden överstiger trettio (30) dagar för inhemska beställningar har du rätt att häva köpet. Alla annulleringar av beställningar ska skickas till: info@mycosa.se.

För internationella beställningar säkerställer vi en maximal leveranstid på 45 dagar exklusive tullförfaranden. Du är själv ansvarig för alla avgifter i samband med tullklarering i destinationslandet (skatter, tullar, tullavgifter etc.), och därmed också för väntan orsakad av en försening av tullens bearbetning. Detta gäller för alla beställningar utanför Sverige. Alla varor kan även hämtas i vår butik på Hörnåkersvägen 6, 183 65 Täby, Sverige. Om så önskas kan vi lagra de inköpta varorna upp till en månad utan extra kostnad. För att betala enkelt, säkert och smidigt samarbetar vi med Klarna och erbjuder betalningar via Klarna Checkout med olika betalningsmetoder, såsom faktura, avbetalningar, kreditkort och direkt betalning. I kassan accepterar du Klarnas regler och villkor samt Mycosas villkor. För mer info kring betalningar, besök gärna Klarna.se

Force Majeure:
Om frakten försenas på grund av oförutsedda händelser utanför företagets kontroll, såsom naturkatastrofer, strejk eller andra händelser som faller under “force majeure”, tar vi inget ansvar för eventuella konsekvenser. Vi kommer dock att göra vårt yttersta för att hjälpa dig, om denna osannolika händelse skulle uppstå.

Cookies:
Enligt svensk lag som syftar till att skydda våra kunders integritet, vill vi informera dig om att cookies sparas när du besöker vår webbplats. Cookies är ett litet fragment av information, som används till exempel för att känna igen din inloggningsinformation och shoppingbag. Cookies kan nekas genom inställningar i din webbläsare.

Priser:
Alla priser på hemsidan är baserade på priser i SEK (svenska kronor). Svensk moms tillämpas på alla begagnade varor i Sverige, som anges i varje beställning. Skattefria återbetalningar kan inte tillämpas på begagnade varor som köps i Sverige.

Ångerrätt:
Du har laglig rätt att dra tillbaka eller returnera sitt onlineköp inom 14 dagar efter det att du har erhållit din vara. Varan skall vara i samma skick som den var före leverans. Vid åberopan av ångerrätten är du ansvarig för alla kostnader som avser återlämnande av varorna inklusive försäkring. Återbetalning av köpet sker så snart varan kommit oss tillhanda och i samma skick som den var när den beställdes.

Klagomål:
Skicka eventuella klagomål till info@mycosa.se eller ring oss på + 46 (0) 8-88 08 09. Våra varor är unika gamla eller moderna designobjekt som har använts och älskats av många generationer och har vid behov restaurerats eller renoverats professionellt. De har alltid använts, om inte annat anges. Alla kunder bör grundligt inspektera fotona för att få en rättvis uppfattning om dess skick. Om du är osäker på ett objekts tillstånd, vänligen kontakta oss på: info@mycosa.se för ytterligare bilder och
information. Vi tar emot klagomål gällande skador på föremål som uppstår under transporten och vi betalar för returen. Andra reklamationer gällande ett objekts tillstånd vid ankomst accepteras inte.

Om produkterna:
Vi håller webbplatsen uppdaterad och alla objekt är till salu om inte annat anges. I det osannolika fall det beställda föremålet redan är sålt kommer vi att kontakta dig via e-post och starta en full återbetalning så fort som möjligt. Observera att återbetalningstiden varierar beroende på land och bank.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp.

Observera att det kan finnas små färgskillnader i bilderna beroende på datorinställningar och typ av skärm/dator som används samt upplösning. Vi försöker vårt yttersta för att skildra föremålen så korrekt som möjligt. För ytterligare bilder kontakta oss på info@mycosa.se.

Vi vill ge god service och få varaktiga relationer med våra kunder och känner stort ansvar för alla varor som vi säljer. Om det skulle vara något som helst problem med en beställning, kommer vi att göra vårt allra bästa för att lösa det till din belåtenhet.